Tuesday, July 27, 2010

tercicir...

sekali tengok gaya dah mcm mat salih mengembara... pakai tshirt ngan shorts, sarung plak crocs...sandang plak haversack vertikal yg penuh mengelembung... jalan sorg2 plak tu...takde teman...berani plak ek...
masuk je terminal tu org dah pandang2...pelancong ke ni???local ke foreigner???kalu foreigner kulit tak brape nak cerah pun...kalu local jarang ade yg gaye mcm ni...maybe tu persoalan2 yg timbul di fikiran mereka2 yg memandang...takpela...lantakla diorg nak ckp ape...nak pikir ape...yg penting hepi...hahaa...

dpt je tiket tengok jam ade dlm 2 jam lagi...lapar plak perut...walaupun sebelum tu dah melantak 2 pinggan nasi...takpe...duit ade...mkn je la...cume jangan meragam lak perut dlm bus nnt dahla...mana nak membuang plak...kalu bus ni ade sistem toilet ok la gak kan...dahla melalui jalan lama yg kiri kanan kalu tak ladang jawabnye hutan...

pusing punya pusing kat terminal tu ade la 1,2 kdai yg menarik perhatian...singgahla kat sup utara ni...pekena bihun sup ngan tea o laici ais...pergh...memang mantapla...kenyang perut...smbl2 tu hantar report kat cikgu kate tiket sekian waktu...skang tgh watpe...

siap mkn jek bayar sume trus singgah toilet...then cari port...nak smbg baca novel...hahaa...best kan...aku suke la baca novel...ade port yg cun...kerusi panjang berbaris...selesa gak tempat ni...bgs la PBT yg wat tempat ni...aku port baris belakang skali...letak beg...bwk kuar novel...trus sambung baca...puas aku rasa...tak hirau org sekeliling...lalu lalang...yg penting aku dpt baca novel ni...

dari dok yg betul sampai kaki naik atas kerusi depan tau dia punya syoknye baca novel ni...hahaa...sampai kena tegurla ngan guard kat situ...tapi bgs gak guard situ..tegur dgn sopan...muke pun ok...bestla...kite yg ditegur pun boleh menerima dgn hati yg terbuka...mcm biasa gak smbl2 tu sms dgn cikgu...

kebetulan lak aku dok tu mengadap btl bus yg akan aku naik...so takdela terkejar2 sngt...aku pun rilek je baca novel tu...lagi 10 min aku pun gerakla...nak naik bus...sebab haversack aku bsr aku letakla kat tempat barang bwh...so aku kena kuarkan laptop, sweater ngan mp3 aku...chek punye chek tiket aku tak jumpe...aku dah mengelabah...habis sume poket aku seluk(poket aku je k)...takde...aku bwk kuar wallet cari dlm tu...pun takde gak...last2 skali aku letak beg kat tempat barang tu aku pegi balik tempat aku dok tadi...tengok2 tiket tu ade kat bwh kerusi..kena pijak lagi ngan mamat yg dok situ...aku wat selamba ckp kat dia.."bang, sorie ye...saya nak amik tiket kat bwh kaki abg tu...tercicir tadi"...pas amik aku trus naik bus...

selamat aku...kalu tidak konpem mc kena amik...coz esoknye tu aku keje...hahaa...padah syok sngat baca novel smp tiket pun tercicir...

8 comments:

norwyn rahman said...

luckily, u managed to arrive in kuantan safely...
u didn't tell me.
if u tell me, i will come straight away and help u 2 search for the ticket....
hehe!

wegreentheearth said...

alhamdulillah...
just dun want 2 bother u again...
thanks a lot...

apekandy said...

heheh..tu r kusyuk sgt bace novel...
hahah...

hijau bumi Tuhan... said...

novel cinta ka, hehe...

wegreentheearth said...

a'ah lan...
novel cinta paling top...
lagenda budak setan...
best woooo...

hijau bumi Tuhan... said...

haha, layan2...

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

cikgu tu misteri sgt la. sapa ek?

wegreentheearth said...

lah...
kan aku dah bgtau ustad...
siap dia komen pakai nama btl lagi....
Norwyn Rahman...