Monday, August 4, 2008

entah mengapa...

setelah beberapa kali berbincang dan bertukar2 pendapat dengan orang2 yang berkenaan dengan hal ini, agak kurang juga semangat di hati untuk terus membantu perlu. seperti hakikat rimba yang kurangnya kasih kepada persatuan. saya sudah anggap semuanya sebagai adik beradik tetapi banyak benda dan perkara yang ditegur tidak menampakkan perubahan. entah salah kami senior2 yang gagal mendidik ataupun diri sendiri yang tak mahukan perubahan. berubah demi masa depan, demi meningkatkan kualiti dalam hidup, persatuan dan sebagainya. memang ada yang berubah tetapi ada segelintir yang entah saya nak kategorikan ape tah..
kepada adik2 yang ingin menimba ilmu dalam rekreasi jangan malu dan jangan segan. marilah kita sama2 untuk meningkatkan ilmu dalam bidang rekreasi.

12 comments:

sname said...

dah keapa pulak..
hmmm

wegreentheearth said...

nak wat mcmana skang ni..
diorang tak mau belajar..
tapi ckp mcm best jer..

teamtact said...

LAWAN SAMPAI MAAATIIIIII......

yazilahyazir said...

salam mus...
kita mesti bantu mereka..tetapi kalo mereka tak nak bantuan kita, nak wat mcm mana..akak tak nak jd mcm dulu mus...serik dah..
takpe la mus, kita mesti pertahankan persatuan..kita jgn berganjak, kalo mereka tak suke kita, mereka yg patut beredar...bukan kita. Bak kata 'hakikat rimba'...LAWAN TETAP LAWAN!!!!!!!!!!!!
cheers

sname said...

adoi..
kenapa la ek..
aku rasa kita kena guna pendekatan cara lama ..
mungkin bole membantu..
kita bukan nak memaksa..
diorang tuh kita dah 'sedarah'..

wegreentheearth said...

guna la cara lama pun..
kalu diorg taknk berubah sendiri takda guna nya

Anonymous said...

salam...
janganlah disebabkan orang lama @ pedendam tegar orang yang baru terkena tempiasnya, bantulah kami untuk mendamaikan dan meningkatkan kualiti PERLU...
berdamai adalah penyelesaiannya..
maaf jika terlajak kata...
:p
sayangilah PERLU...
bantulah adik2 yang baru ni...

wegreentheearth said...

salam freehours...
kami sedia membantu jika anda mahu...
datanglah kepada kami dan kami akan membantu selagi terdaya...

Anonymous said...

salam abg2 n kakak,

mmg itu kelemahan kami..berat mulut nk bertanya..tapi jgnla pndang serong kt kami..xde niat kami nk menyombong,berlagak,keras kpala..nk ckp buruk2 psl alumni pn xde..tp tulah hakikatnya bdk2 zaman skrg..senyap tanpa soklan..bile xtau mls nk tnye..bile handle xtvt tergagap2..bkn mcm abg n kakak2 blajar ms dulu..nk marah ke ape ke bleh je trime..tp skang zaman dah brubah..drp skolah ddidik mcm ni xknal erti susah 2yg terbwk2 hgga skg..semngat kami bkn mcm kakak2 n abg2..sggup berkorban masa demi persatuan..tu sume kelemahan kami..hrp pasni kami diberi supot jgnla dimaki hamun..klu kami yg hdup zaman abg2 n kakak2 mgkin kami boleh tahan lg..tp dr kecik kami dh mcm nie susah nk ubah..mgkin di zaman abg2 dan akak2 penerimaan org lain dan di zaman kami lain..bleh je kita guna cara dulu tp penerimaan dak skrg cmne..mgkin rmai student boleh msuk perlu dlm satu masa then bila kene maki hamun sgala dorg lari keluar..perkara mcm nie kita xnk..so skg kita kne cr jalan penyelesaian bkn ckp2 dlm blog je..xde gune..btul sy ckp..bile 2org bc blog mustahil org tu bleh brubah..marilah kita sama2 bantu mereka..dorg xdgr ckp pun xpe jnji kita jgn putus asa..usaha yg berterusan beserta doa insyaallah akan membuahkan hasil..
hidup PERLU!!

wegreentheearth said...

sebagai menghormati tanggungjawab yang telah diturunkan oleh semua alumni kepada azmi, kami minta semua komen, cadangan, kritikan dan apa segala mcm berkenaan alumni sila hubungi terus kepada beliau.

-A.N.G.A.H- said...

akum abang mus... kalau nak tanya pasal aktiviti kene pakai orang tengah gak ke???

PPT said...

Budak Lembut Hati;
Setakat cakap saja perlu usaha yang berterusan, tak kan adanya perubahan dan penyelesaian.

Alumni;
Bagus jugak dengar komen2 Tuan/Puan sekalian, PPT amat bangga dengan kematangan sedia ada. Tapi yang pentingnya turun padang la, mudah sikit. Setakat beri pendapat takdak maknanya.... Kalau yang sibuk dengan tugas mencari rezeki, pastinya akan ada masa jugak kan.

Budak-budak PERLU;
Yup betul, dunia dah berubah dan zaman dah baru.
Nak seribu daya,taknak tak daya. Nie asyik utamakan important dari urgent, SMI la. Cakap sikit dah nak tinggalkan persatuan, kena tegur sikit dah hilang langsung.
Mungkin persatuan bahasa sesuai dengan orang-orang macam nie. Dah berbuih orang lain komen dan nasihat, tapi takdaknya ada perubahan. Gathering takdak semuanya buat secara AD-HOC, mana boleh macam nie. Lain padang lain rumputnya. Kalau berani meh sini kita nak tolong lagi sampai jadi.

Ikhlas dari orang PERLU tahun 2000.
Sorry kalau ada yang terkena.

Ingatlah yang dah ada pihak cakap PERLU dah pupus mulai 2009.


Cheers....