Monday, January 19, 2009

koleksi

setelah lama menunggu, akhirnya dpt juga saya menambahkan koleksi buku tentang ilmu2 outdoor. buku terbaru bertajuk "Ultimate Survival" oleh Akkermans, Cooks, Mattos dan Morrison. buku ini bukan sahaja berkaitan willderness survival, malah ditunjukkan cara ikhtiar hidup bila berlaku sesuatu bencana di hutan, rumah dan juga di bandar2. buku ini telah lama saya cari, tetapi bila dicari tiada di kedai2 yg berhampiran. alhamdulillah saya dapat juga di MPH Giants seksyen 13.




selain buku, saya juga dalam proses cuba melengkapkan kit ikhtiar hidup saya sendiri. saya juga sedang dalam proses mendisiplinkan diri dengan membawa kit tersebut kemana2 sahaja saya pergi berekreasi. barang2 yg dapat saya kumpulkan antaranya, water purification tablets dan firesteel. satu biji tablet ini boleh purifiy air sebanyak satu liter.




8 comments:

yazilahyazir said...

salam mus..
buku akak tak kisah...dah ada..
flint n water purifier tu ada sakit ati skit la...
MANA DAPAT?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hijau bumi Tuhan... said...

bear grylls yg bg tu kak...
sy pun agak tertekan jgak dgn2 brg2 yg dipamerkan nih, hehe...


salam perjalanan...

wegreentheearth said...

hahaa...
lan dah tlng jawabkan tue kak...
tapi tablet tue myke yg bg...

yazilahyazir said...

blah la..
hahahhahahha...
macam kena tikam je...

wegreentheearth said...

kalau akak nak nanti saya bgtau BG k...
tablet tue nanti myke hantor skali la k...
hahaaa....

wegreentheearth said...

firesteel nie harga dia RM55...
tablet tue 10 biji RM6...
tue tak termasuk kos penghantaran...
sesapa berminat bileh bgtau...

PERLU UiTM said...

saya nak satu...
tapi kalu nak belajar guna ada kos tersembunyi tak?

wegreentheearth said...

takde yg sembunyi2 lagi...
kalu ade saya ckp...
hahaa....