Tuesday, October 7, 2008

perjalanan..(bukan Lan punya ek)

perjalanan pulang dari kampung ke s.alam baru2 ini memang mencabar diri.. ahaks..
mana taknya, baru nak masuk melaka mtr buat hal plak. tak bleh lebih 40km/jam. nasib tak lalu tangkak. biasanya saya akan masuk tangkak dan terus masuk highway, tapi hari tu saya nak lalu jln biasa di melaka. tapi hari ahad lak 2. dalam kepala dah pikir nak wat mcmana kalu tak jumpa kedai mtr ni. kul brape nak smp ke destinasi dgn kelajuan yg sebegitu. bila lalu je kat Bkt Katil, alhamdulillah ada satu kdai yg buka. selepas settle problem tu, saya pun sambung perjalanan masuk ke highway melalui air keroh.
masuk2 highway je tgk2 cuaca semakin gelap. tak sampai 15 min hujan pun turun. apalagi saya terus sarung baju hujan dan meneruskan perjalanan. hujan turun selebat-lebatnya. saya redah juga sebab mls nak stay dlm keadaan yg basah tu. jalan jam plak kat area senawang. sampai laluan mtr pun ade keta. ada juga beberapa insiden sondol-menyondol berlaku dikalangan keta2 di situ. ada yg masih berbincang dan ada juga yg sudah ditarik oleh penunda. ini salah satu penyebab jalan jam. saya dan penunggang mtrsikal yg lain pun mencelah2 je mana yg boleh dilalui. hujan berhenti apabila saya sampai di dengkil. itupun masih renyai2 lagi dan jalan masih basah. alhamdulillah saya selamat sampai di rumah pada pukul 7 lebih dan disambut oleh Shawn yg kebosanan di rumah seorg diri. heheee..

4 comments:

hijau bumi Tuhan... said...

oit, nama dh register tu...byr royalty la woi...haha


salam perjalanan...

yazilahyazir said...

salam mus..
alhamdulillah..
takpe..asalkan selamat sampai..

wegreentheearth said...

lan,
takda tm pun..

yela kak,
alhamdulillah..

aishahadnan said...

SALAM...
PERHATIAN KEPADA SEMUA AHLI DAN ALUMNI YANG DIHORMATI....
T.O.T KE-11 TERPAKSA DIBATALKAN ATAS SEBAB2 YANG TIDAH DAPAT DIELAKKAN TETAPI AKAN DIGANTIKAN DENGAN SATU AKTIVITI PADA MINGGU HADAPAN...
KESULITAN AMATLAH DIKESALI...