Wednesday, January 5, 2011

quick update

selama lebih sebulan tak mencoretkan pape dlm blog ni.kemalasan yg melanda, busy ngan tugas2 hakiki dan tidak hakiki dan sebagainya...beberapa perkara yang terjadi sebelum ini  mencabar kesabaran dan keimanan aku.

awal tahun ini dimulakan dengan kejadian pecah rumah sewa di bukit setongkol. aku kehilangan laptop, beg deuter, jam casio dan tabung syiling berjumlah hampir rm150. anggaran kerugian mencecah lebih 3K...lebih menyedihkan hampir kesemua kerja2 dlm laptop aku hilang sekali...takde backup file...ini laptop ke 2 yang hilang di kuantan..

others....
-selama setahun lebih di kuantan, sudah 3 kali berpindah rumah akibat ketidakserasian, tuan rumah menjual rumah yg disewa dan ingin mencari angin baru....
-tanggal 14hb november aku selamat bertunang dengan cikgu(author bersama blog ini) sekarang dalam persediaan melangkah ke stage yg berikutnya.
-aku terpaksa menolak 1 tawaran kerja lain atas sebab2 yg tak dpt dielakkan...boleh kata tak berpuas hati dengan tawaran yg diberikan...padahal benda boleh offer lebih baik tapi mungkin disebabkan yg menguruskan, atau polisi yg ketat menyebabkan hal sebegitu terjadi...
-semester ini dapat mengambil semula subjek yg aku gemari iaitu outdoor recreation dan dalam perancangan untuk ke final camp.insyallah...ada juga blogger2 baru yang akan muncul nnt....
-hari ini aku tak dpt menderma darah kerana tekanan darah yg tinggi....disebabkan itu aku harus pergi ke hospital untuk membuat pemeriksaan lanjut.

9 comments:

Farah Zakiah a.k.a Ferra said...

en.mus,bertunang xbgthu pun..t kawen t jgn lupa bg kad jemputan ok??hehehe.. =)

aecha said...

huhu..en.mus..bawak2 bersabar ea...dugaan tu..untuk kita menjadi lebih kuat untuk face ap2 lg masalah..hehehehe..peace~ ;)

Anonymous said...

humhh...farah, en.mus nk ajk mkn nasi mnyak nti je kot...doa2 la bg cpat....en.mus sbar la semua dugaan yg dtg ade hikmahnya....

wegreentheearth said...

terima kasih...
tgh bersabar menghadapi dugaan...
terima kasih atas doa2 k...

insan biasa said...

selamat bertunang cik mus...
huhuuhu..

craziest kazumi said...

slamat bertunnang cik mus

remy said...

seronok da bertunang . hehe

adi said...

banyakkan bersaba ye.
tahniah da bertunang en.mus

remy said...

http://pendakijalanan.blogspot.com/