Thursday, December 11, 2008

kerjaya masing2

2hb Disember yang lepas kami telah berkumpul lagi setelah hampir 6 bulan tidak dapat bersama. Pada majlis konvokesyen yang lalu kami berjumpa, berkumpul dan dapat update khabar dari semua. Hanya Jehan yg tidak dapat hadir atas urusan kerja. Semua rakan2 saya sudah ada halatuju dan kerjaya masing. seperti yang kita ketahui Ustad sudah menjadi pendidik di Instead Johor. beliau mengajar Diploma Pengajian Sukan disana. Black bekerja di LHDN, Cikgu di Pusat Sukan UPM. Napi dan Epul bekerja dangan konsultan yg berbeza. konsultan Napi lebih pada sukan permotoran manakala Epul lebih kepada Rekreasi. Jeff manjadi jurulatih futsal di Petaling Jaya, Rin di Puduraya dan Mie akan memulakan tugas di OBS Lumut pada bulan Januari tahun depan. sekarang pun beliau ade di OBS untuk satu outdoor course yang mana peserta2 adalah terdiri daripada pelajar2 sekolah. Alan, Mekja dan Pris, masing2 pulang ke kampung halaman masing2 dan membina kerjaya disana. Alan balik ke Sg.Petani menjadi wakil jualan barangan kelengkapan hospital(malah beliau sendiri telah mengunakan salah satu barang yg dijualnya ketika hari mengambil jubah). Mekja balik ke Kelantan dan menjadi kerani di salah sebuah kilang yang besar di sana. Pris pula balik ke sarawak dan menjadi supervisor di salah sebuah pasaraya terkemuka di Sarawak. syabas kepada Chik dan Bismi kerana telah berjaya menamatkan pengajian mereka walaupun banyak dugaan dan halangan yang menimpa. Jehan sudah menjadi penolong pegawai belia di Batu Gajah Perak.
Tahniah kepada Napi atas pertunangan beliau bersama dengan pasangan, Siti Rahayu Sam Seli. tahniah juga kepada Rin dan pasangannya.Semoga perhubungan itu kekal sehingga akhir hayat. yang lain bila lagi?

7 comments:

Ahmad Firdaus Ibrahim said...

Tu lah ragam kelas kita, yang sudah bekerjaya, walaupun korang tak terima aku, tapi aku apa kisah, lantak korang la kan..huh.. Rin ngan napi dah, lps ni tunggu ko la, antara warga emas dlm kelas.

wegreentheearth said...

weh..
mie dulu la..
aku..
lambat lagi..

Lennyek said...

ehem..ehem..pkcik tu lmbt lg la..bukan ustat dulu ke?pastu abg mus?

patut tnye abg kite tu ha,abg shawn..bile lg?

hikhikhik...

wegreentheearth said...

ustad..
sape yg tetiba menyibuk komen ni?
ko knal ke?

Lennyek said...

ceh..

xpe..xpe..xmo komen da pas nih..

huh!

cy_sumandak said...

salam mus..

sibuk tanya org bila lagi, ni cy tanya.. mus bila lagi?

jangan lupa jemput cy lak nanti k..

cheers!

wegreentheearth said...

hehee....
insyallah cy...
sampai masa saya akan jemput nanti..