Sunday, September 6, 2009

Rindu padanya...

setelah sekian lama gagal membuka blog kehidupan ringkas tapi signifikan bekas dekan fsr, Dr. Mohd Kamil, saya terlepas banyak coretan beliau. semalam saya sempat membaca beberapa nukilan beliau. yg menarik perhatian saya adalah artikel tentang seorang anak dan bapanya. mungkin anda pernah menyaksikan iklan versi melayu yg ada ditayangkan di kaca tv tak lama dulu. tentang bapa tua bertanya tentang seekor burung.
saya terfikir apakah saya juga akan bersikap begitu jika arwah ayah masih ade lagi sekarang. apakah sebaliknya. apakah didikan keluarga dan guru2 sebelum ini berkesan dlm hidup saya sendiri.
tatkala ramadan sudah hampir setengah bulan, saya terfikir aidilfitri akan kembali lagi tanpa ayah yg tercinta. walaupun sudah bertahun2 lamanya beliau kembali ke rahmatullah, terasa seperti baru semalam kami sekeluarga berkumpul dan bergelak ketawa bahagia bersama. ya allah, kau tempatkanlah rohnya di kalangan orang2 yg beriman. alfatihah.

1 comment: